دلایل و راه درمان سوزش سر دل
نوشته شده توسط : admin
به گزارش جام جم سرا، دکتر شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سوزش سر دل می‌تواند بعد از خوردن یک غذای سنگین یا در هنگام خواب برای مدت چند دقیقه یا چند ساعت احساس شود.علت این بیماری بسته نشدن دریچه ی بین مری و معده است؛ در نتیجه اسید معده به سمت مری برمی گردد، یعنی همان ترش کردن غذا و این اسید، مری را تحریک می کند و سبب درد و سوزش سر دل می‌شود.
 
آگاه افزود: اگر فردی که با سوزش سرمعده مراجعه می‌کند سابقه‌ی بیماری معده و سوزش نداشته باشد و جوان باشد و نیز کاهش وزن هم نداشته باشد، نیازی به آندوسکوپی ندارد و درمان آن داروهای کاهنده اسید مانند شربت معده و رانیتیدین است، به علاوه موثرترین داروهای کاهش اسید معده امپرازول و خانواده این دارو می‌باشد اما برای افرادی که بیماری آنها با دارو کنترل نمی‌شود، آندوسکوپی انجام می‌شود.
 
وی اظهار داشت: رژیم غذایی در ایجاد رفلاکس و سوزش سر معده تاثیرگذار است چون چربی، فلفل، ادویه‌جات تند، نمک فراوان، ترشیجات، انواع مختلف سس‌ها و میوه‌جات اسیدی مانند پرتغال یا مرکبات ترش نمونه‌هایی از مواردی است که افرادی که این بیماری را دارند، باید از خوردن آنها اجتناب کنند،‌همچنین پرخوری، سیگار کشیدن و مصرف الکل از دیگر علل این بیماری می باشد.
 
آگاه خاطر نشان کرد: افرادی که از این بیماری رنج می‌برند بهتر است شام را زود و سبک میل کنند و به افرادی که به هر دلیلی نمی‌خواهند همیشه دارو مصرف کنند، جراحی توصیه می‌شود. همچنین مصرف میوه‌های قلیایی مانند سیب و موز که باعث کاهش اسید معده می‌شود را توصیه می‌کنیم.
 
منبع :باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: